Subject: FW: teabe ja selgituste küsimine
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Fri, 12 Sep 2025 11:10:54 +0300

From: Vallo Olle - OKK <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 10, 2025 12:15 PM
To: Annika Birk <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: teabe ja selgituste küsimine

Lugupeetud Annika Birk

Suhtlesime täna telefoni teel. Kirjutan nüüd Teile, sest tahan kindel olla, 
et avaldajale vastamisel tuginen praegusele, aktuaalsele 
olukorrakirjeldusele. Asi puudutab riigitee 22242 Alatskivi-Varnja km 
8,2-8,4 liikluskorraldust (Kolkja Lasteaed-Põhikooli juures). Avaldajale 
Teie osakonnast käesoleva aasta aprillikuus läinud vastuses on öeldud:

"Peipsiääre Vallavalitsus on esitanud Tartu Omavalitsuste Liidu 
liikluskomisjonis liiklusohtliku kohana Kolkja Lasteaed-Põhikooli juures 
oleva tee ja ristmiku.  Kõnealust asukohta arutati Transpordiameti 
liiklusohtlike kohtade töögrupis ja töögrupi otsuse, seoses 
liikluskorraldusega Kolkja Lasteaed-Põhikooli juures, on Transpordiamet 
varasemalt edastanud Peipsiääre Vallavalitsusele, Politsei- ja 
Piirivalveametile, lisaks on vastuskiri varasemalt edastatud ka Peipsiääre 
Vallavolikogule.

Taaskord edastame tehtud otsuse.

Transpordiameti liiklusohtlike kohtade töögrupp arutas kuupäeval 23.01.2020 
liikluskorraldust riigiteel 22242 Alatskivi - Varnja km 8,24-8,39  (Kolkja 
Lasteaed-Põhikooli ja Peipsiääre Vallavalitsuse juures) nii töögrupi otsus 
on järgmine - Tellida asukoha eskiislahendus, ristmiku ümberehitus, kõnnitee 
eraldamine sõiduteest, liikluse rahastamine.

Praeguseks on valminud eskiislahendus, millega nähakse ette ristmiku 
ümberehitus, kergliiklejate eraldamine sõiduteest, liikluse rahustamiseks 
ehitada 2 liikluskünnist ning perspektiivne ülekäigurada.

Kõnealune lõik on lisatud liiklusohtliku kohana prioriteetobjektide 
üle-eestilisse pingerivisse, kuid paraku ei saa hetkel öelda lahenduste 
realiseerimise aega, sest liiklusohtlike kohtade likvideerimise pingerivi 
paneb paika vahendite jaotuse aasta lõikes. Lisaks on Vabariigi Valitsus 
märkimisväärselt vähendanud teedeehituse rahastust lähiaastatel, seega on 
mitmed objektid Transpordiametist mittesõltuvatel põhjustel edasi lükkunud, 
ning hetkel ei ole teada ka kõnealuse asukoha eskiislahenduse 
realiseerimine."

Sellega seoses on mul järgmised küsimused:

1) kas see olukorrakirjeldus on ka praeguse seisuga sama või on midagi 
möödunud aja jooksul muutunud?

2) kas Transpordiametist on selles küsimuses (alates aprillist) läinud 
mingeid seisukohti (olulist teavet) Peipsiääre vallale (kui on, siis palun 
saatke).

3) kus saab seda "prioriteetobjektide üle-eestilist pingerivi" vaadata?

4) millised õigusaktid/dokumendid seda "pingerivi" moodustamist, 
otsustamist, menetlust ja ülevaatamist reguleerivad?

Oleksin tänulik, kui saate tulevaks esmaspäevaks ehk 15.-ks vastata. Kui 
tahate midagi omalt poolt lisada, siis palun tehke seda.

Lugupidamisega

Vallo Olle
Vanemnõunik
Õiguskorra kaitse osakond
Õiguskantsleri Kantselei
Kohtu 8, 15193 Tallinn
Tel: 6938445
www.oiguskantsler.ee <https://www.oiguskantsler.ee>